October 27, 2015

Masa kejadian

Assalamuaikum. Lama tak menaip.. Hari ini nak post sini mengenai 26 Sept 2015. 

Bersama abang besar dari utara.. 



Posing bersama anak-anak sedara. 

June 28, 2015

Edisi Membuat Butir Nako

Assalamuaikum.. Edisi membuat kueh butir nako..  Boleh tahan juga cara membuat dia. Kali pertama kata kan..


Air kapur sireh untuk di campur sedikit dalam tepung untuk wat bebola butir nako.



Daun pandan yang di hiris dan di blender kan dia menjadi air .. Lepas tu tampis ambil air sahaja untuk di gaulkan dengan tepung beras pulut sehingga sebati dan baik punya.


Bebola yang di buat memjadi bebola bukan bebola ikan ye.. 


Selepas di rebus.. Banyak juga hasil dia


Bawang yang di hiris halus untuk di masukkan sekali santan, halba, sesikit gula dan garam.. Yang penting Halba jangan banyak sangat.. Kan jadi lain pula..


Akhirnya siap juga menu ujikaji semalam.. 




June 7, 2015

Pantai Irama Bachok

Assalamuaikum.. Hari itu pergi pantai irama bachok.. Lama juga tak pergi sana.. Kira cantik juga di sana. Sambil itu ambil gambar model kucing sekali..


Pemandangan yang cukup menarik.. Orang pun cukup ramai di sana


Ni nak belanja gambar "selfie" satu.. :)


May 13, 2015

Monopod Part1

Assalamuaikum.. Bila budak jumpa monopod camera.. Habis tempat dia posing begitu.. 



April 26, 2015

Pemberi Semangat

Assalamuaikum.. Sudah sekian lama tidak menulis.. 22Apr 2015 adalah tarikh kenangan yang bermakna dalam hidup yang tidak dapat di lupai sehingga menutup mata nanti.. Semoga arwah ayah tenang di sana.. 

Pembakar semangat yang sentiasa memberi semangat tetapi dia pergi dahulu.. Semoga arwah ayah tenang di sana.. Al-fatihah untuk ayah.. Baru nak umur 67tahun untuk ayah.. 

Tidak sempat untuk tengok anak dia kahwin.. tetapi ayah sempat untuk pi merisik orang tersebut.. 

Yang pergi tetap pergi.. Yang masih ada mesti meneruskan hidup ini.. Suatu hari nanti, kite akan bjumpa ye ayah.. 


February 16, 2015

Deman COC

Assalamuaikum.. Ramai betul sekarang ini deman main permainan COC di talifon ni.. 



COC ye, bukan COD ( Cash on Delivery)..   Tengok semua tempat orang main game ini.. Termasuk diri sendiri ni.. 



Ayat baik punya kat bawah ni.. 




February 9, 2015

Aiskrim Sekarang

Assalamuaikum semua.. Lama tak menaip ni.. Buat-buat sibuk kata kan.. Ramai betul sekarang post pasal aiskrim ini.. 


Yang paling aiskrim sedap sekali 



Selamat memilih aiskrim kesukaan anda semua.. selamat beramal

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers