March 16, 2016

Krabi 08-10Mar

Assalamuaikum.. Lama tak kemaskini.. 08-10mar 2016 hari itu pergi Krabi. 

Ticket dua orang + Hotel dalam RM360. Itu pun tempah tahun lepas ketika Airasia ada buat promosi. 

Hotel nama Fullmoon House and Resort. Buleh tahan.. 1.2km ke pantai.. 




Sambil pergi ke pulau sambil menyelam.. 
Kena cas dalam 80bhatt juga bersamaan RM90 camtu.. Melawat 7 pulau, 2kali menyelam.. tapi 3pulau jer turun jer.. Yang lain melawat kawasan sahaja.



Belanja habis sebanyak
1. RM 800 untuk belanja makan n sama waktu nya.
2. Hotel dan flight dalam RM360

Semua sekali dalam RM1160.00 belanja sana.. Menarik juga pergi sana. Macam rasa nak pergi lagi camtu..


October 27, 2015

Masa kejadian

Assalamuaikum. Lama tak menaip.. Hari ini nak post sini mengenai 26 Sept 2015. 

Bersama abang besar dari utara.. 



Posing bersama anak-anak sedara. 

June 28, 2015

Edisi Membuat Butir Nako

Assalamuaikum.. Edisi membuat kueh butir nako..  Boleh tahan juga cara membuat dia. Kali pertama kata kan..


Air kapur sireh untuk di campur sedikit dalam tepung untuk wat bebola butir nako.



Daun pandan yang di hiris dan di blender kan dia menjadi air .. Lepas tu tampis ambil air sahaja untuk di gaulkan dengan tepung beras pulut sehingga sebati dan baik punya.


Bebola yang di buat memjadi bebola bukan bebola ikan ye.. 


Selepas di rebus.. Banyak juga hasil dia


Bawang yang di hiris halus untuk di masukkan sekali santan, halba, sesikit gula dan garam.. Yang penting Halba jangan banyak sangat.. Kan jadi lain pula..


Akhirnya siap juga menu ujikaji semalam.. 




June 7, 2015

Pantai Irama Bachok

Assalamuaikum.. Hari itu pergi pantai irama bachok.. Lama juga tak pergi sana.. Kira cantik juga di sana. Sambil itu ambil gambar model kucing sekali..


Pemandangan yang cukup menarik.. Orang pun cukup ramai di sana


Ni nak belanja gambar "selfie" satu.. :)


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers