September 14, 2013

Masjid Rantau Panjang

Masjid Rantau Panjang Kelantan





Masjid Rantau Panjang yang terletak dekat negeri Kelantan. Masa balik membeli - belah dekat rantau panjang, singgah kawasan ini. Lama tak pergi sini. Tempat ini memang menarik.

24 comments:

  1. Tak sampai lagi tempat ni. Tapi suka tengok Masjid ni. cantik ukirannya. Ala-ala negera China. :)

    ReplyDelete
  2. Wow...wan penah tgk masjid lebih kurang mcm ni design dia masa kat china shj. Tak sangka kat malaysia pun ada. Cantik.

    ReplyDelete
  3. ni Masjid Beijing Rantau Panjang =) pnh bhnti ambik gmbar time konvoi motor tahun lepas..unik masjidnya..

    ReplyDelete
  4. cantik! pernah dengar ceta psal masjid ni dari sorang pak cik hok keja sekali, pak cik ni ore kelate la.. ^_^

    ReplyDelete
  5. macam tokong design dia . tapi menarik laa . perlu pergi kat sini :D

    ReplyDelete
  6. Hanya di Kelantan sahaja yg boleh secantik ni.

    ReplyDelete
  7. banyak kali dah samapi situ....hahaha

    ReplyDelete
  8. wow, design atap dia da mcam tokong pulak

    ReplyDelete
  9. Even sally kampung kelantan, rasa tak pernah sampai situ..hahaha

    ReplyDelete
  10. kalau nk g rantau panjang mmg akan lalu masjid nie..

    ReplyDelete
  11. Kelantanese panggil masjid nih Masjid Beijing. Tapi namanya Masjid Jubli Perak. Arkitek merangkap designernya telah pulang ke rahmatullah selesai saja masjid tuh siap tak silap saya. Ini merupakan design terakhir beliau. A brilliant idea, concept and design from him. Al- Fatihah :)

    ReplyDelete
  12. masjid yang unik...pernah lalu sini tapi tak pernah singgah

    ReplyDelete
  13. tak pernah sampai kelantan lagi.. ntah tahun bila la dapat ke sana..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers